Wednesday, 10 February 2016

How not to get ready for the school run...

The school run.  I'll be honest, most mornings I'm pretty good at it, but you know those mornings when things don't quite go to plan?  Today has been one of those days.

8.30 am and I realise that I've got a whole ten minutes to lavish upon my actual self and so I decide to attempt eye makeup (I know, right? For the school run!).

Why is it that when I try to behave like a normal person, a child always appears to ask me something/whinge/need help etc etc?

So off I go to do whatever it is I've been asked to help with (in today's case, breaking up another argument between the twins - although it wasn't that, they were playing.  It just sounded like they were trying to kill each other).

We get ready, nearly out of the door...

Then I see myself in the mirror.



Yeah, didn't quite finish off the eye make up.

This begs the following questions:

Why did none of the kids tell me I was about to leave the house like this?
Didn't they think I looked a bit odd?
Do they even look at my face any more?

Next week, how the school run is crap (quite literally). 

*sob*

brummymummyof2

14 comments:

  1. Nice!
    My eldest is 7 and before we left the house the other day he very kindly told me that I had forgotten to blend my concealer: "what's that horrible white stuff on your face?!"

    ReplyDelete
    Replies
    1. I know, it's a look isn't it? Haha, at least your son TOLD you!

      Delete
  2. Ha ha! I don't think my kids look at me either, so I don't think you're alone there!

    ReplyDelete
    Replies
    1. It could have been worse, I don't always look in the mirror as I leave! Glad I'm not alone :)

      Delete
  3. haha maybe they thought your were experimenting with your make-up!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah, unblended eye highlighter could be a new trend, couldn't it?

      Delete
  4. hahaha! I don't think my girls would bother to tell me either. lol

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blooming kids. Thank heavens for the mirror in the hallway eh?!

      Delete
  5. Ha ha! my daughter told me I had a bogey (after I'd just picked her up from nursery! So embarrassed!!!!)

    ReplyDelete
  6. Haha I dealty anyone would tell me either *sympathy hugs* X #wickedWednesdays

    ReplyDelete
  7. Ha ha ha!!! LOVE IT! Ah the trials of wearing make up on the school run!! Thanks so much for liking up to Wicked Wednesdays. Hope to see you next week! x

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh yes, what a waste of time eh? Haha! ;)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...